Afbeelding

Inloopbijeenkomst in Olst over onderhoudswerkzaamheden N337

Algemeen

Op dinsdag 30 juni is er een inloopbijeenkomst in Olst over de werkzaamheden die de provincie uitvoert tussen rotonde De Kneu en afslag De Meente die in oktober en november plaatsvinden. Ook kunnen er tijdens de bijeenkomst vragen gesteld worden over de dijkversterking en de werkzaamheden tussen Olst en Den Nul die 24 augustus starten.

In oktober en november voert de provincie groot onderhoud uit tussen rotonde De Kneu en afslag De Meente. De N337 is dan enkele weken afgesloten vanaf de rotonde De Kneu tot de afslag De Meente. De exacte planning en omreisroutes worden na de zomervakantie bekendgemaakt. Olst en Den Nul blijven tijdens deze werkzaamheden bereikbaar. 

De inloopavond is er voor aanwonenden en andere belangstellenden met als doel hen te informeren over de verschillende fases van de werkzaamheden, de werkzaamheden zelf en de omleidingsroutes. Na de zomer organiseert de provincie samen met de aannemer een tweede inloopavond waar de planning van de werkzaamheden tussen rotonde De Kneu en afslag De Meente verder wordt toegelicht.

Tijd en locatie Inloopavond 30 juni
Locatie: ’t Pannekoekhuis, Rijksstraatweg 29 in Olst
Datum en tijd: Dinsdag 30 juni tussen 17.00 en 20.00 uur
Aanmelden: niet nodig

Er zijn, naast de aannemer en de provincie ook medewerkers van IJsselwerken en de gemeente Olst-Wijhe aanwezig om vragen te beantwoorden.

Weg afgesloten voor verkeer van 24 augustus tot kerst 2026 tussen Olst en Den Nul 
Naast de werkzaamheden tussen rotonde De Kneu en afslag De Meente werkt de provincie van 24 augustus tot kerst 2026 aan de N337 tussen Olst en Den Nul. Het groot onderhoud wordt daar in opdracht van de provincie uitgevoerd door Boskalis. Tegelijkertijd werkt IJsselwerken, de samenwerking tussen WDODelta en Boskalis, aan de dijkversterking tussen Zwolle en Olst. De weg is tussen beide plaatsen afgesloten, doorgaand verkeer wordt in deze periode omgeleid. Aanwonenden, (brom-)fietsers, hulpdiensten en buslijn 161 kunnen gebruik maken van de parallelweg. 

De totale werkzaamheden aan de N337 dit najaar bestaan uit een combinatie van het groot onderhoud aan de N337 dat door de provincie uitgevoerd wordt en de dijkversterking tussen Zwolle en Olst. Hiervoor is het Waterschap Drents Overijsselse Delta (WDODelta) verantwoordelijk. Door het combineren van de werkzaamheden wordt de totale hinder van de twee projecten zoveel mogelijk beperkt. 

Kijk voor meer informatie over de werkzaamheden op www.overijssel.nl/n337 en www.ijsselwerken.nl.

Digitale krant